رجعت صدر

روزشمار بازگشت امام موسی صدر

رجعت صدر

روزشمار بازگشت امام موسی صدر

رجعت صدر

همه روزهایی را که نبوده ای می شمارند،
من روزهایی که به بازگشتت مانده...

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حاشیه نوشت:
هرگونه کپی برداری و نشر مطالب این وبلاگ
در راستای آشنایی با سیره و نشر افکار
امام موسی صدر(أعاده الله)
آزاد و موجب امتنان است!

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

آن آب حیات ...

پنجشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۴۲ ب.ظ

یا باعث البرایا


قم یا مشهد فرقی نمی کرد...

دهۀ اول محرم، در حیاط منزلشان خیمه ی روضه ی اباعبدالله ع برپا بود.امام موسی صدر

بعد از نماز مغرب و عشا ...

حضرت آیت الله...

با لباس مرتب و عبا و عمامه می‌ایستادند در آستانه ی در تا به استقبال میهمانان بروند.

وقتی منبر و روضه شروع می‌شد روی‌‌‌ همان پله ها می نشستند.

شب عاشورا و شب یازدهم در مشهد خودشان منبر می‌رفتند و روضه می خواندند.

روی پله سوم یا چهارم منبر می‌ایستادند ... عمامه‌ را زمین می‌گذاشتند... آستین‌هایشان را بالا می‌زدند و با حالت عزا و پریشانی، مصائب حضرت امام حسین (ع) را می‌گفتند و خودشان هم همراه عزاداران گریه می‌کردند....

بعد از روضه؛ باز ... می‌ایستادند در آستانه ی در تا افراد را مشایعت کنند.

این ها برداشتی از خاطره ی روضه خوانی های آیت الله سیدصدرالدین صدر به روایت طاهره خانم صدر -یکی از هفت خواهر امام- از خانه ای است که امام موسی صدر در آن رشد کرده و بالیده اند.

اشارتی کوچک از این که بدانیم: آب حیات روضه ی حسین علیه السلام با انسان ها چه می کند؟

مطالب مرتبط: پدر بودن حسین(ع)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

دعانوشت: ای برانگیزاننده مردمان! این آب حیات را از ما دریغ مدار.

نظرات  (۱)

۲۱ آبان ۹۶ ، ۱۵:۴۶ راهی به سوی نور

ای کاش به جای این هزینه ای که می کردیم، به نام امام حسین ع کار خیری می کردیم: دست ضعیف و ناتوانی را می گرفتیم، از یتیمی دلجویی می کردیم، گرسنگان را سیر می کردیم ... 
به جای این همه، راه حسین ع را در روستاهای محروم و بدون آب دنبال می کردیم!!!!!!

اما جواب خودم به خودم
اتفاقا این ها که این هزینه ها را برای تعظیم شعائر انجام می دهند دقیقا همان هایی هستند که نسبت به مشکلاتی که گفته شد بی تفاوت نیستند
نباید گفت «به جای»...چون این کارها لازم است، باید گفت«هم» این کار را کنند هم آن کارهای دیگر را...
پاسخ:
عرض سلام

باید دید تعریف شعائر چیست؟
شعائر امام را زنده نگه داشتن، از نگاه من....
یعنی همین: یعنی دست افتاده ای را گرفتن، به محرومان کمک کردن، از یتیمان دلجویی کردن.

اتفاقا لفظ "به جای" کاملا درست است. من اگر واقعا زائر حسین علیه السلام باشم. "به جای" این که به دنبال جمع کردن غذای نذری از هیئت ها و موکب ها باشم... اسم تبرک روی آن بگذارم...به دنبال این خواهم بود که گرسنگان را سیر کنم.
به جای این که در عراق مهمان چند روزه ی آن پیرزن محروم عراقی باشم و بر سر سفره اش روزی بخورم و این کار را وظیفه ی او بدانم...به دنبال این خواهم بود که حتی در راهپیمایی اربعین... حتی در کربلا و نجف و روستاهای محروم عراق، به پیروی از امامم، برکتی بر برکتی اضافه کنم... خانه ای را تعمیر کنم، چاه آبی حفر کنم، باری را از دوش پیرمردی بگیرم.
بعد... اگر دیدم برای آن پیرزن مشقتی نیست، من هم میهمان و هم سفره اش باشم.

زیارت اربعین از شعائر الهی است... اما آیا واقعا با همین کیفیتی که ما انجام می دهیم؟!
متاسفانه چیزی که من دارم در اطرافم می بینم، خیلی ها به این شعائر به چشم تفریح و خوشگذرانی نگاه می کنند، گویا سالانه به اردوی سیاحتی می روند و برمیگردند. اثری از تعظیم شعائر نیست!!!
مراسم ساختگی با هر نامی که باشد، در نهایت به دین خدا ضربه می زند. و شعائر نیست. ما متاسفانه فرق این ها را با هم نمی دانیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی